Met de lancering van Dune: Awakening in zicht, richt ontwikkelaar Funcom zich op een veelvoorkomend probleem bij grote online launches: overbelaste servers. In een interview met VGC heeft Funcom, aangegeven dat het team zich goed heeft voorbereid op een mogelijke toestroom van spelers zodra de game live gaat.
“Je moet er altijd van uitgaan dat je problemen krijgt bij een grote online launch,”. Toch benadrukt Funcom dat het team stappen heeft ondernomen om dat scenario te beperken. “We hebben veel geleerd van onze eerdere releases zoals Conan Exiles,”. “Die ervaring helpt ons nu enorm.”
Dune: Awakening is een survival MMO die zich afspeelt in het iconische sciencefictionuniversum van Frank Herbert. De game combineert typische survival-mechanieken met MMO-elementen in een open wereld op de woestijnplaneet Arrakis. Spelers moeten grondstoffen verzamelen, bouwen, vechten en overleven, terwijl ze hun plek veroveren in een steeds veranderende wereld.
Tijdens de gesprekken met VGC gaf Funcom aan dat het team momenteel actief test met grote groepen spelers, en nauw samenwerkt met hun infrastructuurpartners om piekmomenten tijdens de lancering aan te kunnen. “We nemen het serieus,”. “Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken.”
Hoewel Funcom nog geen exacte releasedatum heeft aangekondigd, is de verwachting dat Dune: Awakening later dit jaar zal verschijnen voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X|S. De game wordt met grote belangstelling gevolgd, niet alleen vanwege het populaire bronmateriaal, maar ook omdat het MMO-genre al enige tijd snakt naar een frisse, grootschalige titel.
Blijf onze website volgen voor updates over Dune: Awakening.