Halo Studios (tot eerder deze week bekend als 343 Industries) werkte tot september 2022 aan Halo Infinite 2. Echter besloot men de game te annuleren, omdat er te weinig ruimte voor verbetering was bij de voormalige engine.
De studio zou direct na de voltooiing van Halo Infinite aan een opvolger zijn begonnen. Dit meldt YouTuber Rebs Gaming in een exclusieve rapportage. Echter veranderde in september 2022 de leiding bij de studio. Zo werd Bonnie Ross vervangen door Pierre Hintze, die het hoogtijd vond dat de studio de overstap naar de Unreal Engine moest maken.
Doordat de studio de ontwikkeling van Halo Infinite 2 op de Slipspace Engine had gedaan, besloot men om die game te annuleren. Het team dat daar aan werkte, kreeg vervolgens de taak om de Unreal Engine beter te gaan begrijpen. Hier waren ze enige tijd mee bezig, maar toen werd de studio onaangenaam verrast door een ontslagronde van Microsoft.
Het zou zo maar kunnen dat ook de beruchte Battle Royale game/ modus van Halo nog op de oude engine werd gemaakt en dat deze daardoor helaas nooit het licht heeft gezien. Dit laatste blijft natuurlijk speculatie, maar het is toch gek dat er al jaren over gespeculeerd wordt, maar we er nog steeds niks van hebben gehoord?!