Ubisoft zit even in een flinke dip en wil daar weer uit gaan komen door meer tijd in de ontwikkeling te steken en dat is dus de reden dat Assassin’s Creed Shadows is uitgesteld.
2024 is een jaar dat Ubisoft snel wil lijken te vergeten. Het begon natuurlijk al met de ontslagronde die “noodzakelijk” was voor de herstructurering van het bedrijf, de release van Skull & Bones die niet wist te overtuigen, gevolgd door xDefiant dat werd geplaagd door bugs en de tegenvallende verkopende van Star Wars: Outlaws (dat volgens ons gewoon een gave game is!).
Uit een interne memo, dat door Insider Gaming werd gelezen, blijkt dat Ubisoft’s Yves Guillemot luistert naar de feedback van de community en dat het bedrijf daardoor de “ongebruikelijke stap” heeft gemaakt door Assassin’s Creed: Shadows uit te stellen naar 14 februari 2024.
De CEO haalt in de memo aan dat gamers tegenwoordig “buitengewone ervaringen en ultra gepolijste games” verwachten. Het bedrijf wil weer de “beste games uit de industrie” maken en daarvoor moeten de teams het polijsten van hun games gaan verbeteren.
Volgens de CEO is Assassin’s Creed Shadows al speelbaar en van hoge kwaliteit, maar heeft de extra tijd wel extra voordelen. Zo kunnen ze de game voor zowel de PC (met de diverse configuraties) als op de consoles optimaliseren en en om de kleine fricties weg te nemen die zij normaal gesproken pas aanpakten in titel-updates na de lancering. Daarnaast worden er nog nieuwe zij missies toegevoegd, die nog meer “memorabele momenten” zouden toe moeten voegen.
We zijn benieuwd hoe Ubisoft de komende tijd gaat presteren en hopen natuurlijk dat de games weer van hogere kwaliteit zijn! Immers hebben ook wij er niks aan als de games bij lancering niet weten te overtuigen, toch?