Eerder deze week kwam het bericht al naar buiten dat Microsoft naar deze optie kijkt, nu lijkt ook Sony deze stap te overwegen.
Zo meld wccftech, wat een onderdeel is van BusinessInsider. Volgens de website(s) is er een drietal mensen betrokken bij de plannen die aangeeft dat Sony tests uitvoerd met zogenoemde ad tech partners, om ontwikkelaars te helpen in-game advertenties toe te voegen. Deze keus zou gemaakt zijn om ontwikelaars aan te moedigen gratis games te blijven maken.
Naar verluid moet de nieuwe ‘functie’ einde van dit jaar lanceren, waarbij er dus advertenties in de Playstation-games te zien zijn. Wees niet bang dat je een schermvullende reclame voor nieuwe schoenen te zien krijgt tijdens je eindbaas gevecht, het doel is om de advertenties zo te vewerken dat ze lijken op onderdelen uit de game. Denk aan billboards in sportgames.
De bron geeft ook aan dat Sony security hoog in het vaandel heeft. Zo willen ze niet dat er persoonlijke gegevens, zoals namen en mailadressen worden verzameld. Er is nog niets bevestigd, noch ontkent dus voor nu nemen we het met een korrel zout.