Something Wicked Games heeft helaas flink moeten snijden in de kosten en heeft daardoor wat ontwikkelaars op straat gezet. Dit resulteert uiteindelijk erin dat hun nieuwe game Wyrdsong geen open wereld krijgt.
De studio, die bestond uit voormalig medewerkers van Bethesda en Obsidian, heeft middels Jeff Gardiner aan PC Gamer laten weten dat de ambities voor hun nieuwe game Wyrdsong een stuk minder zijn geworden. Niet omdat de studio het niet meer ziet zitten, maar gewoonweg omdat het niet meer aan kan.
Het team heeft wel wat geld weten te fixen via Netease, maar dat is er al bijna doorheen en nu moet de studio wat drastische keuzes maken. Bovendien is al een groot deel van het team niet meer werkzaam bij de ontwikkelaar. Charles Staples en Will Shen, die overigens pas sinds 2023 er werkte, zijn al vertrokken.
Dit heeft er dus voor gezorgd dat de game geen open wereld meer heeft, maar uit verschillende zones zal bestaan (zoals Avowed). Ook is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd wat volgens de makers prima bij het spel zou passen.
Hoewel Something Wicked Games de game zal blijven ontwikkelen, erkent Gardiner wel dat het behoorlijk uitdagend zal worden. Het team zou al met een minimale bezetting werken en daarnaast zoekt hij nog naar investeringen van uitgevers. Hij hoopt zelfs dat ze dit jaar nog kunnen doorkomen en dat ze nu voornamelijk bezig zijn de storm te overleven.