Er is blijkbaar een playtest van Skull and Bones geweest en dankzij journalist Tom Henderson zijn er flink wat details over de piratengame van Ubisoft bekend geworden.
Henderson heeft blijkbaar informatie gekregen van iemand die met de playtest aan de slag is geweest. Zo meldt hij dat deze helemaal geen PvP-elementen bevat. Eerder liet hij al weten dat spelers op eilanden geen gevechten met andere spelers aan zouden gaan, maar dat blijkt dus nu ook in een boot het geval.
Het is overigens helemaal niet mogelijk om je schip te verlaten. Het ophalen van materialen zou via een scherm gaan en spelers zullen dus niet de kans krijgen om voet aan wal te zetten. Ook voor het plunderen van nederzettingen zou er geen uitzondering zijn: spelers zouden deze middels kanonnen moeten verzwakken en NPC’s het klusje moeten laten klaren.
In Skull and Bones zullen spelers met een kleine boot beginnen en zich moeten zien op te werken door materialen te verzamelen. Uiteindelijk kunnen spelers hun boot in vijf verschillende classes upgraden van klein naar groot en drie typen schepen bouwen: Combat (meer schade), Cargo (meer opslagruimte) en Exploration (snellere boot).
Een van de belangrijkste punten van de game zal het moraal op je schip zijn. Als je crew niet tevreden is, bestaat er de kans dat ze voor een muiterij gaan. Om dit te voorkomen zal je ze dus moeten voorzien van hun dagelijkse levensbehoeftes.
Skull and Bones zou voor april 2023 op de planning staan en er kan in die tijd nog van alles veranderen bij de game. Al lijkt het ons sterk dat Ubisoft nog hele drastische veranderingen door wil voeren, gezien de game al zo lang in ontwikkeling is.