Volgens Activision hadden gamers geen trek in nog een Tweede Wereldoorlog shooter en is dat een van de redenen dat Call of Duty: Vanguard het minder goed deed dan diens voorgangers.
In een jaarverslag geeft de uitgever toe dat Call of Duty: Vanguard niet aan diens verwachting voldeed.
“Hoewel Call of Duty een van de meest succesvolle entertainmentfranchises aller tijden blijft, voldeed onze premium-release voor 2021 niet aan onze verwachtingen, wat volgens ons voornamelijk te wijten is aan onze eigen uitvoering. De setting van de game tijdens de Tweede Wereldoorlog resoneerde niet met een deel van onze community en we hebben niet zoveel innovatie in de premiumgame geleverd als we hadden gewild.”
Volgens het management is dat wel een van de aandachtspunten voor Call of Duty Modern Warfare 2 dat later dit jaar zal verschijnen en de nieuwe Warzone. De setting van de Modern Warfare serie is sowieso erg geliefd door de community. Van de reboot uit 2019 gingen maar liefst 30 miljoen exemplaren over de toonbank.
“We werken aan het meest ambitieuze plan in de geschiedenis van Call of Duty, met meer dan 3.000 mensen die nu aan de franchise werken en een terugkeer naar de Modern Warfare-setting die onze meest succesvolle Call of Duty-titel ooit heeft opgeleverd.”
Hoewel Vanguard niet zo goed wist te overtuigen als diens voorgangers, was het wel de best verkopende game van 2021 in de VS, gevolgd door Black Ops Cold War.